2014. január 12., vasárnap

IV. - Vendégek



Sziasztok!:)
Megérkeztem a negyedik résszel, remélem eddig mindenkinek tetszik a történet, hiszen számomra az a legfontosabb. Köszönöm, hogy olvastok és a részhez csak annyit fűznék hozzá, hogy itt már azért jobban láthatóak lesznek a problémák és a dolgok, amik miatt Wi nem él olyan nagyon jó életet. 
Hamarosan jelentkezem xxx. 

A szobámban szinte mindent áttúrtam, hogy megtaláljam a tökéletes ruhákat, amik nagy nehezen meg is kerültek. Egy zöld ruhát vettem fel egy szintén ilyen színű magassarkúval. Körmeimet is zöldre festettem csak, hogy minden passzoljon, majd bevonultam a fürdőbe, hogy elkészítsem a hajam és a sminkem. Úgy éreztem, hogy különleges alkalom, hogy Mr. Parker nálunk „vacsorázik”, így nagyon szépen akartam festeni. Szemhéjamat az arany és a sárga árnyalataival vontam be, miközben számra vörös rúzst kentem csak, hogy megvadítsa a kinézetem. Hajamba egy díszt tekertem és már lent is voltam a konyhában, ahol beszélgetés csapta meg a fülem, így tudtam egyik vendégünk már meg is érkezett. Lassan besétáltam a helyiségbe és örömmel láttam, hogy volt és szeretett irodalom tanárom diskurál apámmal.
- Jó napot, Mr. Parker! - üdvözöltem kedvesen a már idős férfit, aki hangom hallatára elmosolyodott és magához vont, hogy adhasson két puszit az arcomra. - Hogy tetszik lenni?
- Jól vagyok kincsem, bár bevallom hiányzik a nyüzsgés, ami eddig az életem része volt – válaszolt mély, öreges hangján én pedig jobban szemügyre vettem a már jó ideje nem látott tanárt. Felszedett jó pár kilót, több ráncot találtam arcán, kezén kirajzolódtak az erei és néha-néha észrevettem, hogy remegnek az ujjai, ami már az idős kor velejárója. Vastag lencsés szemüvege az orrára volt csúsztatva, úgy nézett rám, de öregségének ellenére szeme még mindig csillogott.
A csengő zaja zavarta meg elmélkedésemet, és az, hogy anya rám szólt: nyissak ajtót. Mélyet sóhajtva kértem elnézést a tanár úrtól és elindultam a bejárat felé, de addigra a kint álló türelmetlen vendég ráragadt a gombra és már ez eleve feldühített. Mikor odaértem az ajtóhoz azonnal kinyitottam azt, és meglepetten vettem észre, hogy egy olyan ember érkezett hozzánk, akinek semmi keresni valója nem lenne itt. Értetlenül néztem végig a férfi szövetkabátot viselő, szőke hajú tanáron, aki mosolyogva köszöntött. Én csak morogtam felé valamit és már félre is álltam, hogy be tudjon jönni. Miközben nyitva volt az ajtó megcsapott a hideg levegő és hallottam, ahogy az eső elered. Jó ki idő van kint, az tuti!
- Á, ön biztos Mr. Horan, a lányaim új irodalom tanára! - Apa lépett közénk, megszakítva a kialakult kínos csendet és egy erős „én vagyok az úr a házban!” kézfogással köszöntötte az új jövevényt. - Ön meglehetősen fiatal tanárnak, nemde?
- De igen uram, és kérem nyugodtan hívjon csak Niallnek. Elvégre ön az idősebb!
- Milyen figyelmes! Úgy látszik nem csak a szorgalmat és az okosságot öntötték beléd, hanem a tiszteletet is. Örülök, hogy találkozhattunk Niall fiam, de gyere csak beljebb, van számodra egy meglepetésünk!
Mr. Horan és apa bementek a nappaliba én pedig a még mellettem álló anya felé fordultam kérdőn, mire ő elmondta, hogy Eloise hívta meg őt ide, a szüleim parancsára, mert Mr. Parker találkozni szeretett volna a tanárral. Hirtelen elképzeltem Elit, amint megkéri Mr. Horant, hogy jöjjön el hozzánk egy vacsorára. Minden bizonnyal így történhetett:
Eli félénken odasétál a tanári asztalhoz óra után és egyet köhögve hívja fel magára a figyelmet. A tanár azonnal ránéz, mire ő nagy nehezen megszólal, hiszen teljesen el van bűvölve a férfi szemeitől:
- Mr. Horan, a szüleim meg szeretnék önt hívni ma estére egy vacsorára, el tetszik jönni? - Hangja biztos remegett és még azt is el tudom képzelni róla, hogy ebbe az egy mondatba belepirul. A tanár persze értetlenül tekint rá, hiszen nem tudja miért kéne részt vennie egy efféle vacsorán. Mivel Eloisenak megtiltották, hogy elárulja a titkot elkezd valamit hebegni-habogni csak azért, hogy kimentse magát, majd mikor Horan úr rábólint a dologra azonnal elhúzza a csíkot.
Megmosolyogtam gondolatomat, majd csatlakoztam a már az asztalnál ülő beszélgető társasághoz. Mázlimra jó messze kerültem a számomra ellenszenves tanártól, de mégis annyira közel vagyok, hogy beszélgetésük minden egyes szavát hallom. Szó van az elvégzett iskoláiról, gyerekkoráról, arról, hogy van-e családja, és ennél a pontnál Eli feltűnően fülelni kezd.
- Van egy barátnőm, de nem hinném, hogy komoly a dolog. Fiatal vagyok még, inkább a jövőmre koncentrálok, mint a lányokra – jelenti ki bölcsen Niall – ha nem hallja csak tegezhetem már! –, majd tovább mesél élete minden olyan pontjáról, ami érdekli Mr. Parkert.
Anyáék is érdeklődve hallgatják a sztorikat és néha közbe szólnak, ha nekik is eszükbe jut valami oda kapcsolódó történet vagy velünk – a gyerekeikkel – vagy a saját életükkel kapcsolatban. A beszélgetés további részét nem is figyelem, egyre csak a velem szemben helyet foglaló órát lesem, hogy el tudjak már szabadulni innen. Egy jó kis szökési terv jutott eszembe, például bejelenthetném, hogy Linnel találkozom, azt biztosan elhinnék, de végül nem megyek sehová, mert felkelti az érdeklődésem egy csomó doboz melyet az egyik sarokban látok meg. Eddig észre sem vettem őket, talán azért, mert mióta itt élünk a nappalin semmi sem változott. Középen egy kanapé áll két oldalán egy-egy fotellal, melyek körbe ölelik a kicsi üveglapos asztalt. Az ülő alkalmatosságokkal szemben megtalálható a plazma tévénk, melyet akár innen is nézni tudnék, hiszen a nappalink és az ebédlőnk egybe van nyitva. A falak mentén szekrények, polcok állnak, melyeken könyvek, CD-k, képek és további kacatok foglalnak helyet, de az a pár doboz jól kilóg a sorból. Talán a vacsora alatt először, de megszólalok, mire mindenki hirtelen elhallgat és felém kapja a fejét.
- Mik azok a dobozok ott a sarokban?
- Ömm...rájöttünk, hogy az új csöppségnek nem lenne szobája, így úgy döntöttünk apáddal, hogy elköltözünk egy nagyobb házba – jelentette be anya, mintha mi sem lenne egyszerűbb, de én sikeresen félrenyeltem, melynek következtében majdnem megfulladtam.
Eli erősen csapkodni kezdte a hátamat, de én lefogtam a kezét és felállva kimentem a konyhába, miközben továbbra is alig kaptam levegőt. Mikor már szabad volt a légcsövem, elővettem egy poharat a szekrényből és megtöltöttem a csapnál, majd a hideg vizet, mind megittam. Nem volt szabad kiborulnom, most nem. Kissé erőteljesebben sikerült odacsapnom a poharat a pulthoz, de ez meg sem kottyant számomra. Vettem egy mély levegőt és próbáltam visszanyerni elhomályosodott látásom.
Elnézést kérve ültem vissza a helyemre, de már semmi sem volt olyan, mint az előtt, hogy kimentem volna. Érződött a szüleimen és rajtam a feszültség, amit Eli próbált oldani, a tanárok pedig csak kellemetlenül érezték magukat.
- Felmehetek a szobámba, anya? - kérdeztem gúnyosan kiejtve az utolsó szót. Tudatni akartam vele, hogy én innen el nem megyek, bántó szavak nélkül.
- Természetesen kincsem – mosolygott rám, de mikor elmentem mellette, megragadta a karom, visszarántott és a fülembe suttogta fenyegető szavait: - mikor elmennek a vendégek elbeszélgetünk egy kicsit!
Félszegen bólintottam, majd még egyszer megköszöntem a vacsorát és már a szobámban is voltam. Kiszedtem a hajamból a már szorító díszt és a szoba másik végébe dobtam. Magassarkúmat is lerángattam a lábamról és szintén egy dobással megoldottam az elhelyezést. Abban a pillanatban, hogy mindkettő csupasz lábam a földet érte, össze csuklottam és a földre huppantam miközben könnyeim csak patakzottak. Hátamat nekitámasztottam az ágyamnak, térdeimet felhúztam és eltemetve arcom hangos zokogásban törtem ki. Belül úgy éreztem mintha kiszakadt volna valami, orrom bedugult, a festékem azonnal csípte a szemem és alig kaptam levegőt. Általában ez a dührohamom befejezése, de most érdekes módon előbb jött, így tudtam az nem az.
Nem akartam elveszíteni azt a lakást, amely hozzákötött a gyerekkoromhoz. Nem akartam itt hagyni minden emléket, hogy aztán egy szívtelen ember beköltözzön ide és egy gombnyomásra mindent kitöröljön. Itt éltem le életem legszebb éveit, és most fáj, hogy egy harmadik tag miatt kell elmennünk innen. Eli mindezt könnyen veszi, mert gimnáziumos éveiben alig volt itthon – mindig a kollégiumban bulizott a barátaival, de én itt éltem le minden egyes pillanatom. Miért kell itt hagynom? Zokogásom betöltötte az egész szobát, és úgy véltem, hogy ezt kint is biztosan hallják, így meg sem lepődtem azon mikor nyílt az ajtó, csak folytattam tevékenységem.
- Mi a baj Winter? - Most már azonnal felismertem a hangot, mely közvetlen közelemből szólalt meg, és egy cseppet sem akartam, hogy ő itt legyen. Menjen vissza a saját életébe és engem hagyjon békén! - Miért sírsz?
- Maga nem értheti ezt! Nem ért ön semmit! Nincs tisztában a problémáimmal és az egész életemmel! Tűnjön el innen és hagyjon békén! Ön csak egy rohadt tanár, mit értene ahhoz, hogy megnyugtasson és megoldjon mindent? - a szavak csak úgy záporoztak a számból, meggondolatlanul. Szegény segítőkész tanár fejéhez olyanokat vágtam, amiket nem lett volna szabad. Megbánva tekintettem rá, de továbbra is sírtam. - Sa-sajnálom! Én mindenkit megbántok!
- Nem bántottál meg Winter, és tudom, hogy nem vagyok tisztában a dolgokkal, de beavathatnál, hátha tudnék segíteni. Mi volt ez lent? A szüleid valami olyasmit mondtak..
- Ők mindig csak hazudnak, utálom mind a kettőt! Csak a saját érdekeiket nézik, szörnyű egy alakok!
- Ne mondj ilyet, nem szabad!
- Ön is őket védi, húzzon el innen! Nem kell a segítsége. - kiabáltam, mire Niall megfutamodott és egyre hátrálni kezdett. Még mondott valamit, de nem hallottam a fülemben dobogó vértől, de nem is érdekelt. Elhagyta a szobámat én pedig lerángattam magamról a zöld anyagot, felvettem a pizsamámat és bebújtam az ágyamba, hogy szépen álomba sírjam magam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése